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Why is Nasa Planning to Crash a Space Station on Earth?
관리자 2023-10-25 오후 2:50:58 23084

 

Description:

 

The International Space Station (ISS), a symbol of global cooperation and scientific advancement,has been in orbit for over two decades.

However,its operational life is nearing an end this decade. NASA plans to retire the ISS by 2031 by deorbiting it into the Pacific Ocean.

The targeted location for its descent is Point Nemo,a remote area in the South Pacific known as the "spacecraft graveyard," which is the most distant point from any land.

This controlled deorbit aims to prioritize safety,as leaving the ISS in orbit could add to the increasing concern of space debris,potentially endangering other satellites and space missions. 

 

국제 협력과 과학 발전의 상징인 국제 우주 정거장(ISS)이 20년 넘게 궤도에 올랐습니다.

하지만, ISS의 운영 수명은 10년에 끝나가고 있습니다. 나사는 ISS를 태평양으로 궤도를 이탈시켜 2031년까지 퇴역시킬 계획입니다.
하강의 목표 장소는 "우주선 묘지"로 알려진 남태평양의 외딴 지역인 포인트 니모(Point Nemo)인데, 이는 어떤 땅에서도 가장 먼 지점입니다.

이 통제된 궤도 이탈은 ISS를 궤도에 남겨두는 것이 다른 위성들과 우주 임무들을 잠재적으로 위험에 빠뜨리면서 우주 파편들에 대한 우려를 증가시킬 수 있기 때문에 안전을 우선시하는 것을 목표로 합니다. 

 

translation: 

 

Why is NASA planning to crash a space station on Earth?

The ISS has been a beacon of international cooperation and scientific advancement for over two decades.

Orbiting Earth at an average altitude of 253 miles,it has served as a home and laboratory for astronauts from around the world.

But like all things,the ISS has a lifespan,and its end is drawing near.

The ISS wasn't designed to last forever.

As it ages,NASA has reported that this decade will mark the end of its operational life.

By 2031, NASA plans to retire the ISS

in a rather dramatic fashion by crashing it into the ocean.

This might sound alarming, but there's a good reason for it.

Safely deorbiting the ISS, which weighs over 925,000 pounds, is no small feat.

The plan is to gradually lower its orbit until it enters Earth's atmosphere.

As it descends,the ISS will begin to break apart,with the remaining fragments targeted to crash into a specific location in the ocean known as Point Nemo, often referred to as the spacecraft

graveyard.This remote spot in the South Pacific Ocean is the farthest point from any land,making it an ideal location for the controlled deorbit of space debris.

But why crash it at all?

The answer is simple safety.

Leaving the ISS in orbit after its operational life could pose a risk to other satellites and future space missions.

Space debris is a growing concern, and the ISS, if left unchecked,could add to this problem.

By ensuring a controlled descent, NASA can mitigate the potential risks associated with an uncontrolled deorbit, which could result in debris scattering in unpredictable patterns.

To achieve this controlled deorbit, NASA has been allocated funds to develop a new space tug. This specially designed spacecraft will guide the ISS to its final resting place.

Previously, the strategy for deorbiting the ISS relied on Russia's robotic Progress cargo vehicles.

However, with the new budget,NASA aims to have its own dedicated spacecraft for the task, eliminating the dependency on external entities.

The decision to end the ISS's mission in this manner aligns with NASA's vision for the future.

The agency has expressed its intent to transition from the ISS to commercially owned and operated destinations in low Earth orbit by the late 2020s.

This move will pave the way for newer, more advanced space habitats and platforms that can support a broader range of scientific experiments

and potentially serve as stepping stones for further developments.

With a budget allocation of $180 million, NASA aims to create a specialized space tug to guide the ISS to its designated resting place,eliminating the need to rely on Russia's Progress supply spacecraft for the task.

This move underscores the importance of safety,precision, and forward-thinking in space operations.

As we bid farewell to the ISS in the coming years,it's essential to remember the invaluable contributions it has made to space research and the unity it symbolized among nations.

The end of the ISS era will pave the way for new horizons,innovations, and explorations in the vast realm of space. 

 

왜 나사는 지구에 있는 우주 정거장을 추락시키려고 계획하는 것일까요?

ISS는 지난 20여 년간 국제 협력과 과학 발전의 등불이었습니다.
평균 고도 253마일의 지구 궤도를 도는 이 우주 비행사는 전세계에서 온 우주 비행사들의 집과 실험실 역할을 해왔습니다.
하지만 모든 것과 마찬가지로 ISS도 수명이 있고, 그 끝이 가까워지고 있습니다.
ISS는 영원히 지속되도록 설계되지 않았습니다.
나이가 들면서 NASA는 향후 10년이 운영 수명의 끝을 장식할 것이라고 보고했습니다.
NASA는 2031년까지 ISS를 은퇴할 계획입니다
그것을 바다에 충돌시킴으로써 다소 극적인 방식으로.
걱정스러울 수도 있겠지만 그럴만한 이유가 있습니다.
925,000 파운드가 넘는 ISS의 궤도를 안전하게 이탈하는 것은 결코 작은 업적이 아닙니다.
지구 대기권에 진입할 때까지 궤도를 점차 낮추는 계획입니다.
그것이 내려오면서, ISS는 부서지기 시작할 것이고, 남은 파편들은 종종 우주선이라고 불리는 포인트 니모라고 알려진 바다의 특정한 장소에 충돌하는 것을 목표로 할 것입니다
묘역.남태평양의 이 외진 곳은 그 어떤 육지와도 가장 먼 지점으로, 우주 파편의 궤도를 제어하기에 이상적인 장소입니다.
그런데 왜 충돌을 하는 거지?
답은 간단합니다. 안전입니다.
ISS의 운용 수명이 다한 후 궤도에 방치하는 것은 다른 위성들과 미래의 우주 임무들에 위험을 초래할 수 있습니다.
우주 파편은 증가하는 우려 사항이며, 만약 ISS를 방치한다면, 이 문제를 더 가중시킬 수 있습니다.
통제된 하강을 보장함으로써, NASA는 통제되지 않은 이탈 궤도와 관련된 잠재적인 위험을 완화할 수 있으며, 이는 예측할 수 없는 패턴으로 파편이 흩날리는 결과를 초래할 수 있습니다.
이 통제된 궤도 이탈을 달성하기 위해, 나사는 새로운 "우주 예인선"을 개발하기 위한 자금을 할당 받았습니다. 이 특별히 고안된 우주선은 ISS를 마지막 안식처로 안내할 것입니다.
이전에 ISS 궤도이탈 전략은 러시아의 로봇 프로그레스 화물차량에 의존했습니다.
그러나 새로운 예산으로 NASA는 외부 기관에 대한 의존을 없애면서 임무를 위한 전용 우주선을 보유하는 것을 목표로 하고 있습니다.
이런 식으로 ISS의 임무를 끝내기로 한 결정은 미래에 대한 NASA의 비전과 일치합니다.
이 기관은 2020년대 후반까지 ISS로부터 지구 저궤도에 있는 상업적으로 소유되고 운영되는 목적지로 전환하겠다는 의도를 밝혔습니다.
이 움직임은 더 새롭고 더 진보된 우주 서식지와 더 넓은 범위의 과학 실험을 지원할 수 있는 플랫폼을 위한 길을 열 것입니다
그리고 잠재적으로 앞으로의 발전을 위한 디딤돌이 될 수 있습니다.
NASA는 1억 8천만 달러의 예산을 배정받아 ISS를 지정된 휴식 공간으로 안내하는 특수한 우주 예인선을 만드는 것을 목표로 하고 있으며, 이 작업을 위해 러시아의 Progress 공급 우주선에 의존할 필요가 없습니다.
이러한 움직임은 우주 운영에 있어서 안전, 정확성, 그리고 미래지향적인 사고의 중요성을 강조하고 있습니다.

우리가 앞으로 몇 년 동안 ISS와 작별을 고할 때, ISS가 우주 연구에 기여한 귀중한 공헌과 ISS가 상징하는 국가 간의 단결을 기억하는 것은 매우 중요합니다.

ISS 시대의 종말은 우주라는 방대한 영역에서 새로운 지평, 혁신, 탐험의 길을 열어줄 것입니다.

Questions:

 

1. Why is NASA planning to retire the ISS and crash it into the ocean instead of leaving it in orbit?

2. What are the potential risks associated with leaving the ISS in orbit after its operational life?

3. How does NASA plan to ensure a controlled descent and mitigate the potential risks of uncontrolled deorbit?​ 

 


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